دندان زیبا

آخرین مقالات و اطلاعات، در مورد تجهیزات دندانپزشکی در اینجا وجود دارد.

دندان زیبا

آخرین مقالات و اطلاعات، در مورد تجهیزات دندانپزشکی در اینجا وجود دارد.

راهنمای کامل خرید بهترین اتوکلاو دندانپزشکی

یکی از بزرگترین دغدغه‌های دندانپزشکان به هنگام تجهیز کردن مطب خود، انتخاب بهترین اتوکلاو دندانپزشکی است.  در سال‌های اخیر مجهز بودن مطب دندانپزشکی به یک دستگاه اتوکلاو تبدیل به یکی از الزامات این قبیل مراکز درمانی شده است. لذا انتخاب این دستگاه باید بر اساس درک و آگاهی کامل از خرید یک دستگاه مناسب و کامل و متناسب با حجم فعالیت های دندانپزشکی صورت پذیرد. 

به غیر از یونیت دندانپزشکی، شاید بتوان گفت اتوکلاو مهم ترین دستگاه پشتیبان برای انجام فعالیت دندانپزشکی در محل مطب آن می باشد. اصول کلی عملکرد تمامی اتوکلاوها به یک صورت است و تنها در یک سری آپشن‌ها تفاوت دارند؛ که در واقع همین تفاوت‌ها سطح عملکرد دستگاه را مشخص می کنند. البته باید اشاره کنیم که همین آپشن‌ها، در نهایت مشخص کنندۀ تمام و کمال قیمت اتوکلاو نیز خواهد بود.  اگر در فکر خرید اتوکلاو دندانپزشکی هستند و می‌خواهید بهترین آن را انتخاب کنید، ما به عنوان شرکت تجهیزات دندانپزشکی آوادنتال، در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

نکات ضروری و مهم در خرید بهترین اتوکلاو دندانپزشکی کدام است؟

شما به عنوان یک نفر دندانپزشک انتظارات خاصی از یک اتوکلاو خواهید داشت. مهم‌ترین موارد مشترک در بین تمامی دستگاه‌های اتوکلاو به این شرح هستند:

  1. زمان استریل تجهیزات باید تا حد امکان کوتاه باشد تا دوره خارج بودن آن از سیکل خدمات‌رسانی خیلی زیاد نباشد.
  2. حجم دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی باید متناسب با ابزار باشد تا نیاز به استریل چندمرحله‌ای نباشد.
  3. ورودی محفظه اتوکلاو نباید خیلی کوچک باشد تا وسایل و منسوجات به راحتی در داخل آن قرار گیرند.
  4. کارکرد دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی باید تا حد امکان آسان (کاربرپسند) باشد.
  5. قیمت تمام شدۀ دستگاه باید از یک رقم منصفانه‌ای برخوردار باشد.
  6. خدمات پس از فروش دستگاه و تأمین قطعات یدکی باید به آسانی صورت پذیرد.



چرا تهیه ی دستگاه اتوکلاو برای مطب دندانپزشکی بسیار ضروری است؟

یکی از مشکلات بحث برانگیز و بسیار مهم در دندانپزشکی مسئله “عفونت‌ها” است. چون همراه با نگرانی و دلواپسی زیادی در بین بیماران می‌باشد و عملاً تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم دندانپزشکان شده است. بهره گیری از تجهیزاتی مثل اُلتراسونیک و انواع محلول‌ها تا حدی می‌تواند به استریل شدن وسایل دندانپزشکی کمک کند، اما با برجسته شدن اهمیت این موضوع، استفاده از دستگاه اتوکلاو ضرورت زیادی پیدا کرده است. اتوکلاو بهترین، سریع ترین و مطمئن ترین روش برای ضدعفونی کردن وسایل و البسه مورد نیاز در دندانپزشکی به شمار می‌رود؛ چرا که وسایل پزشکی را در شرایطی فراتر از ظرفیت حیاتی میکروارگانیسم‌ها قرار می‌دهد و فرایند استریلیزاسیون را در یک سطح ایمنی و اطمینان بسیار بالاتری انجام می‌دهد.

منبع: https://avadental.ir/best-dental-autoclave/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد